dimarts, de gener 24

A cuinar...

M'encanta menjar, m'encanta vore com cuina la gent (i cuinar, encara que no tinga molta pràctica). Realment pense que els programes de cuina que fan a la TV són del millor que hi ha hui en dia per la caixa tonta, el que passa és que ara hi ha gran sobreexplotació d'aquestos programes. Fem un repàs:

  • Està el de TVE, amb José Andrés ("Vamos a cocinar, vamonos..."). El seu gran punt és la música del començament. I el que més m'agrada és que fa coses noves i que a lo millor no es veuen en altres programes de cuina.
  • Està el de Karlos Arguiñano (Telecinco) que, ara per ara, és un dels humoristes més infravalorats. Arguiñano m'agrada perque és més cassolà, pareix molt proper a tu, a més ha unit dos de les meves grans passions: la cuina i l'humor (aquesta última sense massa acert, però ahí està).
  • També en Telecinco, per la vesprada, ix un tio. Només l'he vist una volta i la veritat és que com cuiner té un passe, però intenta massa ser com Karlos Arguiñano, i ahí radica el seu gran error.
  • A Cuatro, fan dos programes de cuina, el que més m'agrada és el de "Todos contra el chef", que enfronta un cuiner "professional" amb un/a cuiner/a "amateur". Està molt bé com el cuiner professional s'ho curra de manera espectacular, quasi sempre guanya (ha perdut només dos voltes), crec que és l'únic programa que vec de seguit. L'altre que fan es diu "Duelo de chefs" i l'han estrenat el passat dilluns, encara no l'he pogut vore però sona força interessant. Al principi del programa els donen una recepta que ningú dels dos coneix i tenen, crec, 1 minut per agafar els ingredients i 25 minuts per fer el plat. Hi haurà que vore'l.
Els programes de cuina són una font increíble de cultura, a més, també cal mencionar, "Cuina x solters" amb l'Ismael Prados (que no sé si encara el fan...), que realment està molt bñe, ja que apart de cuinar t'ensenyanves a com s'escrivien moltes coses de la cuina en català, altament recomanable.